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Digital Technologies and Interactivity in Selected Online Radios : the Strategies Employed to Improve the Audience Experience

Studi

  • Master di II Livello: MA in Communications & Cultural Studies
    conseguito presso Dublin City University nell'anno 2007
    con una votazione di 100 su 100
  • Diploma di maturità conseguito presso il Liceo classico
    con votazione 36/60°

Esperienze lavorative

  • Dal 2004 lavora presso HEWLETT PACKARD, Ireland nel settore Informatica - Telecomunicazioni
    Mansione: Internal Communications and Customer Satisfaction Coordinator

    Commento personale: • Managed design and development of HP Internal Newsletter. • Designed and managed web surveys with dissatisfied customers to improve customer satisfaction KPI. • Responsible for Customer Satisfaction summary reports to management. • Analyzed existing processes on a regular basis to identify opportunities to improve efficiency and effectiveness in tracking customer satisfaction. • Participated in design and implementation of programs to improve customer loyalty. • Carried out root cause analysis of customer dissatisfaction and provided regular feedback on findings to senior management to ensure corrective actions were implemented.

  • Dal 2004 ha lavorato presso Meta Comunicazione, Milan. Public Relation Agency nel settore Media e Comunicazioni
    Mansione: Press Office Executive
  • Dal 2003 ha lavorato presso Diario, Milan. Weekly Newspaper nel settore Media e Comunicazioni
    Mansione: Web Editor
  • Dal 2003 ha lavorato presso Società dei Contenuti, Milan. Internet Content Provider nel settore Media e Comunicazioni
    Mansione: Web Content Management Consultant
  • Dal 2000 ha lavorato presso Radio Popolare Spa, Milan. Radio Station nel settore Media e Comunicazioni
    Mansione: Editor and Newsreader

Lingue straniere

  • Inglese parlato e scritto: ottimo
  • Spagnolo parlato e scritto: discreto
  • Tedesco parlato e scritto: ottimo

Conoscenze informatiche

  • Livello ottimo