Skip to content

Internet e i movimenti sociali. La rivoluzione tecnologica informazionale e i movimenti sociali operanti attraverso la Rete

Francesco Pignatti is a Business Consultant for InfoTrends’ European Network Document Solutions service. Prior to joining InfoTrends, Mr. Pignatti served as a Market Research Analyst for Frost & Sullivan, located in the U.K. In this role, he provided consulting to a number of organisations in the organic and natural products industries such as L’Oreal, Nestle, Tetra Pak, FAO, and JETRO. Mr. Pignatti has also established his own Web design firm and he has produced many e-commerce sites all over Europe.

Mr. Pignatti graduated Cum Laude from the Università degli Studi di Ferrara in Italy with a Bachelor’s Degree in Marketing and Communication. He received his Master’s Degree in International Business and Management from the Manchester Business School. He also holds a diploma in Marketing Operations Management from the UK Chartered Institute of Marketing (CIM).

For more info about the author please visit his official website at:

www.francescopignatti.com

LinkedIn profile: http://www.linkedin.com/profile?viewProfile=&key=15879978

*** For more papers and articles by the author please visit his personal media repository at:

http://www.francescopignatti.com/media/

*** In 2008 is also expected the publication of "Internet e i movimenti sociali" by Prospettiva Editrice and "Open Innovation Europe". The books will be available in numerous bookstores either in Italy and in the UK.
Check the author's official website for more updates.
The hard copy of the book is now available at: www.interneteimovimentisociali.com

VIDEO PRESENTAZIONE:

Studi

  • Laurea in Comunicazione d'impresa
    conseguita presso Università degli Studi di Ferrara nell'anno 2004-05
    con una votazione di 110 e lode
    sostendendo i seguenti esami:
    Materia   Voto
    Storia Contemporanea   30 e lode
    Logica   30 e lode
    Sociologia   30
    Cultura Visuale   30
    Linguistica   28
    Linguistica Italiana   28
    Antropologia Culturale   30 e lode
    Analisi del Linguaggio Giornalistico   30 e lode
    Semiotica   30
    Filosofia del Linguaggio   30
    Estetica   30
    Psicologia   30
    Inglese   30 e lode
    Informatica   30
    Sociologia della Comunicazione   28
    Sociologia della Cultura   28
    Diritto del'informazione   30
    Letteratura anglo-americana   30 e lode
    Marketing   30 e lode
    Relazioni Pubbliche   30 e lode
    Psicologia Sociale   30
    Filosofia della Scienza   30
    Dottrine Politiche   29
    Laboratorio di Scrittura   30
    Diritto Pubblico   29
    Filosofia Morale   30
    Sociologia dei mezzi di comunicazione di massa   30
    Antropologia della Comunicazione   30
    Statistica   30
    Public Speaking   30 e lode
    Arti Multimediali   30
    Spagnolo   29
    Comunicazione Etica   30 e lode
    Analisi del Linguaggio Politico   30 e lode
    Storia Moderna   29
    Teoria dei Media   30
    Comunicazione d'impresa   30 e lode
  • Master in International Business and Management
    conseguito presso Manchester Business School nell'anno 2007
    con una votazione di 110 e lode
    sostendendo i seguenti esami:
    Materia   Voto
    Multinational Management   30 e lode
    Economic Analysis of the Multinational Enterprise   30 e lode
    Research Methodology II   30 e lode
    International Business   30 e lode
    Technology Strategy and Innovation Management   30 e lode
    International Business Negotiations   30 e lode
    International Marketing   30 e lode
    Research Methodology III   30 e lode
  • Laurea in Marketing
    conseguita presso Università Commerciale Luigi Bocconi di Milano nell'anno 2006
    con una votazione di 110 e lode

    Commento personale: Progetto finale per il conseguimento del Professional Diploma in International Marketing emesso dal UK Chartered Institute of Marketing

  • Diploma di maturità conseguito presso il Liceo scientifico
    con votazione 90/100°

Altri titoli di studio

  • International Marketing
    conseguito presso Cambridge College of Marketing nell'anno 2006
  • International Business and Management
    conseguito presso Manchester Business School nell'anno 2007

Esperienze lavorative

  • Dal 2007 lavora presso InfoTrends nel settore Consulenza
    Mansione: Business Software Consultant Network Document Solutions

    Commento personale: Office document solutions draw on products and services from multiple segments of the technology industry, including desktop and network computing, as well as supporting software and hardware for dedicated document management including MFPs and related workflow tools. NDSE provide research, consulting, and counsel on the markets for software and solutions supporting workgroup document processes, including areas such as workgroup document management, document output management, and automated document routing and workflow applications. Inquiries and consultation can be used to: - Provide custom cuts of our forecast data - Identify potential business partners - Discuss industry developments - Interpret research - Understand the competitive landscape - Assist with strategic planning - Support presentation and business planning

  • Dal 2005 ha lavorato presso Frost & Sullivan nel settore Consulenza
    Mansione: Marketing Research Analyst
  • Dal 2002 ha lavorato presso McDonald's nel settore Alimentazione
    Mansione: Marketing Junior
  • Dal 2002 ha lavorato presso Telestense nel settore Media e Comunicazioni
    Mansione: Presentatore televisivo e radio speaker
  • Dal 2002 ha lavorato presso Il Resto del Carlino nel settore Editoria
    Mansione: Giornalista

Lingue straniere

  • Inglese parlato e scritto: ottimo
  • Spagnolo parlato e scritto: ottimo
  • Tedesco parlato e scritto: discreto
  • Francese parlato e scritto: buono

Conoscenze informatiche

  • Livello ottimo