Skip to content

Brand Heritage. Progetto sperimentale di comunicazione web in occasione del 125° anniversario della maison Bulgari.

A strategic and creative self-starter, with analytical and management skills developed during years of experience in 4 multinational companies across different industries, the relaunch of a small family business and an International Master in Business Administration.

A strong International attitude endorsed by Worldwide Marketing Coordination roles, work-study periods abroad and 3 languages fluently spoken.

A deep knowledge of the Hard Luxury segment underpinned by international experiences within the Luxury Goods industry, the management of a jewelry store since 2004 and the Accredited Jewelry Professional Diploma obtained at the Gemological Institute of America.

A proven track record of Online Business Development, including corporate websites, e-commerce management, social media marketing and SEM.

Research interests focused on Digital Luxury.

Studi

  • Laurea II ciclo (magistrale o specialistica) in Comunicazione d'Impresa, Pubblicità e Nuovi Media
    conseguita presso Libera Univ. degli Studi Maria SS.Assunta-(LUMSA) di Roma nell'anno 2007-08
  • Laurea I ciclo (triennale) in Scienze della comunicazione
    conseguita presso Libera Univ. degli Studi Maria SS.Assunta-(LUMSA) di Roma nell'anno 2004-05
    con una votazione di 110 e lode
  • Diploma di maturità conseguito presso il Liceo classico
    con votazione 100/100°

Esperienze lavorative

  • Dal 2008 lavora presso British American Tobacco Italia nel settore Grande Distribuzione
    Mansione: Brand Marketing Executive

    Commento personale: Brand Executive MS & Vogue

  • Dal 2007 ha lavorato presso Bulgari S.p.A. nel settore Orologeria - Gioielleria
    Mansione: International Promotion Specialist
  • Dal 2006 ha lavorato presso Sara Lee Branded Apparel - Div. Playtex nel settore Tessili - Abbigliamento - Pelli - Calzature
    Mansione: Jr. Product Manager
  • Dal 2005 ha lavorato presso Unilever nel settore Alimentazione
    Mansione: Assistant Brand Manager
  • Dal 2004 ha lavorato presso Gioielleria Isabella 1890 nel settore Orologeria - Gioielleria
    Mansione: Manager www.isabella1890.com

Lingue straniere

  • Inglese parlato e scritto: ottimo
  • Spagnolo parlato e scritto: ottimo

Conoscenze informatiche

  • Livello ottimo