Skip to content

CSR and its communication at Nestlé Australia

Nestlé today

Perhaps the most telling evidence of Nestlé’s re-emergence is that it has developed from being known largely for its infant formula and the other scandals to becoming:

• one of the Top 50 word’s most admired corporations: 34th position in Fortune (2010) and 31st position in Fortune (2011);
• one of the best multinational companies for its corporate social responsibility (Fortune, 2008; ACCSR, 2009; FTSE, 2011);
• and first performer in 2011 in the food sector (Fortune, 2011 bis).

In March 2011, for example, Nestlé has become a constituent of the FTSE4Good Index Series. As introduced in chapter 1, FTSE4Good is an equity index series that is designed to facilitate investment in companies that meet globally recognised corporate responsibility standards. In particular, the company had to demonstrate that they meet the criteria through providing information and evidence to the independent research provider EIRIS, which has then been reviewed by the FTSE4Good Breast Milk Substitute (BMS) Marketing Committee (FTSE, 2011). In 2009 and in 2011 Nestlé has also received Gold Class ranking and featured in the SAM Sustainability Yearbook (SAM, 2011).

In 2001 Nestlé joined the UN Global Compact (UNGC) and since then it has embraced its 10 principles, integrated them into the Nestlé Corporate Business Principle (NCBP). Nestlé annual “Communication on Progress” (available online) illustrates its efforts in the issue areas of human rights, labour practices, the environment and anti-corruption. Furthermore, over the last few years, Nestlé has helped established a number of best practices of corporate governance. In 2008, the Annual General Meeting approved a complete revision of the Company’s Articles of Association and Nestlé produced for the first time a special annual Compensation Report which was approved by the shareholders as part of the annual financial statements.

Moreover, since 2009 Nestlé submits the Compensation Report to a separate advisory vote of its shareholder, a best practice increasingly followed by companies around the world (Nestlé S.A., 2011bis). However, despite all these activities, there are still some stakeholder groups that promote boycotts of Nestlé, criticising its performance on the very issues the firm has identified as core “CSR strengths” and on which it can reasonably be assumed it has improved its performance.

Questo brano è tratto dalla tesi:

CSR and its communication at Nestlé Australia

CONSULTA INTEGRALMENTE QUESTA TESI

La consultazione è esclusivamente in formato digitale .PDF

Acquista

Informazioni tesi

  Autore: Giorgia Castriota
  Tipo: Laurea liv.II (specialistica)
  Anno: 2010-11
  Università: Università degli Studi Roma Tre
  Facoltà: Economia
  Corso: Economia e Management - Marketing
  Relatore: Carlo alberto Pratesi
  Lingua: Inglese
  Num. pagine: 358

DUBBI? Contattaci

Contatta la redazione a
[email protected]

Ci trovi su Skype (redazione_tesi)
dalle 9:00 alle 13:00

Oppure vieni a trovarci su

Parole chiave

marketing
communication
csr
corporate social responsibility
nestle'
brand reputation
stakeholder engagement
shared value
australia

Non hai trovato quello che cercavi?


Abbiamo più di 45.000 Tesi di Laurea: cerca nel nostro database

Oppure consulta la sezione dedicata ad appunti universitari selezionati e pubblicati dalla nostra redazione

Ottimizza la tua ricerca:

  • individua con precisione le parole chiave specifiche della tua ricerca
  • elimina i termini non significativi (aggettivi, articoli, avverbi...)
  • se non hai risultati amplia la ricerca con termini via via più generici (ad esempio da "anziano oncologico" a "paziente oncologico")
  • utilizza la ricerca avanzata
  • utilizza gli operatori booleani (and, or, "")

Idee per la tesi?

Scopri le migliori tesi scelte da noi sugli argomenti recenti


Come si scrive una tesi di laurea?


A quale cattedra chiedere la tesi? Quale sarà il docente più disponibile? Quale l'argomento più interessante per me? ...e quale quello più interessante per il mondo del lavoro?

Scarica gratuitamente la nostra guida "Come si scrive una tesi di laurea" e iscriviti alla newsletter per ricevere consigli e materiale utile.


La tesi l'ho già scritta,
ora cosa ne faccio?


La tua tesi ti ha aiutato ad ottenere quel sudato titolo di studio, ma può darti molto di più: ti differenzia dai tuoi colleghi universitari, mostra i tuoi interessi ed è un lavoro di ricerca unico, che può essere utile anche ad altri.

Il nostro consiglio è di non sprecare tutto questo lavoro:

È ora di pubblicare la tesi