Skip to content

Creating Shareholder Value. The Case Carrefour Group

The Acquisition Deal: Carrefour Group acquires Ahold Polska

Royal Ahold is entered on polish market from the 1995 and employed about 10.000 people. In all the Poland Ahold had 179 supermarkets that trade under the Albert banner, 15 compact hypermarkets trading under the Hypernova banner and four gas stations 69.
However, on 4 December 2006, Ahold and Carrefour has arrived at an agreement in which Ahold sold all of its polish retail operation to Carrefour selling the shares of Ahold Polska Sp. z.o.o.
Carrefour takes the effective control of Ahold Polska only on the 2 July 2007 because of the fulfillment of certain conditions, including anti-trust approval, to which this type of transaction is subject. It must be said that the competition authorities announced its approval only on the condition that Carrefour transfer 9 stores. Carrefour Group accepted this condition acquiring all the Ahold Polska.
With the acquisition Ahold Polska becomes Carrefour Polska. This transaction is been evaluate for € 375 70 million and it is consist of a cash consideration and assumed debt. The price of the operation is not € 375 million since is subject to customary price adjustments.
This acquisition is very important for Carrefour because with this deal it is in second position in the Polish retail market. Now Carrefour is present in numerous regions of Poland.
It was calculated that the net sales generated between the acquisition date and year end was € 241 million. At the acquisition date, fixed assets amounted to € 214 million. With the acquisition the people employed become about 26.000 (including those that already worked in Ahold stores). Only in June 2007 are been employed over 9.000 new employees.

Given the numbers above it is clear that this acquisition had generated significant investment in the Polish economy.
It is well say that Carrefour Group doesn’t enter in the Poland market on 2007 but it was already there from the 1997 72. The first Carrefour hypermarket in Poland opened in Lodz. Before the entry of Carrefour Group the trade name of supermarkets was Champion and Globi. With the agreement of acquisition on 2006 Carrefour Group introduced new formats (mini-hypermarkets and Carrefour Express supermarkets with sales area of 800 to 2000 square meters) replacing Champion and Globi.

Questo brano è tratto dalla tesi:

Creating Shareholder Value. The Case Carrefour Group

CONSULTA INTEGRALMENTE QUESTA TESI

La consultazione è esclusivamente in formato digitale .PDF

Acquista

Informazioni tesi

  Autore: Sara Bullegas
  Tipo: Laurea liv.II (specialistica)
  Anno: 2008-09
  Università: Università degli Studi di Cagliari
  Facoltà: Economia
  Corso: Economia Manageriale
  Relatore: Aldo  Pavan
  Lingua: Inglese
  Num. pagine: 89

DUBBI? Contattaci

Contatta la redazione a
[email protected]

Ci trovi su Skype (redazione_tesi)
dalle 9:00 alle 13:00

Oppure vieni a trovarci su

Parole chiave

cash flow
value based management
acquisition
merger
m&a
carrefour
vbm
shareholder value theory
ahold polska

Non hai trovato quello che cercavi?


Abbiamo più di 45.000 Tesi di Laurea: cerca nel nostro database

Oppure consulta la sezione dedicata ad appunti universitari selezionati e pubblicati dalla nostra redazione

Ottimizza la tua ricerca:

  • individua con precisione le parole chiave specifiche della tua ricerca
  • elimina i termini non significativi (aggettivi, articoli, avverbi...)
  • se non hai risultati amplia la ricerca con termini via via più generici (ad esempio da "anziano oncologico" a "paziente oncologico")
  • utilizza la ricerca avanzata
  • utilizza gli operatori booleani (and, or, "")

Idee per la tesi?

Scopri le migliori tesi scelte da noi sugli argomenti recenti


Come si scrive una tesi di laurea?


A quale cattedra chiedere la tesi? Quale sarà il docente più disponibile? Quale l'argomento più interessante per me? ...e quale quello più interessante per il mondo del lavoro?

Scarica gratuitamente la nostra guida "Come si scrive una tesi di laurea" e iscriviti alla newsletter per ricevere consigli e materiale utile.


La tesi l'ho già scritta,
ora cosa ne faccio?


La tua tesi ti ha aiutato ad ottenere quel sudato titolo di studio, ma può darti molto di più: ti differenzia dai tuoi colleghi universitari, mostra i tuoi interessi ed è un lavoro di ricerca unico, che può essere utile anche ad altri.

Il nostro consiglio è di non sprecare tutto questo lavoro:

È ora di pubblicare la tesi